Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Kluk s čistýma očima

Uměl i plakat...Zamáčkl slzu, než začal zpívat: děkuji - děkuji za bolest, jež učí mě se tázat, děkuji,děkuji za nezdar, jež naučí mě píli, bych mohl přinést dar, byť nezbývalo síly... Už věděl. Tolik toho věděl! A tolik toho řekl, zazpíval - a znovu se báli jeho pravdu pouštět lidem...Jedu autem, a poslouchám písničku Sametové jaro a po tváři mi teče jeho slza. 

Kupodivu - čtvrtstoletí po revoluci ho hrají v českém rádiu.
A já se najednou nebojím. 
Protože pravda si nás vždycky najde. Když ji chceme slyšet - protože láska se nedá umlčet.
Stejně jako tehdy - když mi bylo třináct. Poslouchala jsem jeho písničky. A plakala u nich. Našly si mě samy. A já - slyšela. Jako spousta mých vrstevníků - "Husákových dětí"..
Jedu jarem - kolikátým už a trochu lituju, že jsem nebyla starší, když jsem se s ním seznámila a mohla poslouchat. Neslyšela jsem. Tehdy. Byl plný bolesti a my - plní nadšení. Pár let po "naší revoluci". Byl zklamaný.
On věděl, viděl, slyšel a znovu zpíval. Znovu nebyl pohodlný. Znovu "se nehodil".
Jedu dalším jarem, které vždy přináší touhu - a to letošní mi přineslo i smíření.
Smrt nic neznamená. Pravdu neumlčí nikdo. On tady bude ještě dlouho po těch, kterým se nehodil.
A znovu ho naše děti poslouchají. A tajně u toho pláčou.  A zamačkávají slzu.
Protože jsou principy, které se nikdy nezmění. Jsou fakta, která se nikdy nedají popřít. 
A láska nikdy nepřestane být láskou - a moudrost moudrostí. 
Někdo má to štěstí, že tady - na světě umí být a žít.
A nechá za sebou stopu. 
Někeří navíc ještě poselství.. Třeba ve svých písničkách.
Tak tu zůstávají s námi.
Jedu autem a jsem zaplavena obroskou vlnou štěstí. Vše je, jak má být.
"Lidi, buďte lidi - a lidmi zůstaňte..." Karel Kryl
Děkuji, Karle...
Dnes by mu bylo 70 let. Nechce se tomu ani věřit. Jsem přesvědčená, že ty čisté oči kluka - by mu zůstaly.

Autor: Mirka Součková | neděle 13.4.2014 23:59 | karma článku: 14,08 | přečteno: 553x
  • Další články autora

Mirka Součková

Rozhodnutí vladaře (nad svým životem)

Když odchází síly, nechce se už být, nechtěl jsem přežívat, jen naplno žít. Zářit a milovat a naplno hrát, cítit a pracovat - dělat, co mám rád.

24.9.2017 v 21:55 | Karma: 18,86 | Přečteno: 900x | Diskuse| Ona

Mirka Součková

Klíče v kanálu

Vzteky hryžu ret a brečím tu u Kryla Už není cesty zpět? Není kam bych ukryla, své strachy o naši zem. Co necháme tu dětem?

3.5.2017 v 0:30 | Karma: 14,52 | Přečteno: 578x | Diskuse| Ekonomika

Mirka Součková

Ladíme k sobě

Jsi můj hlas a já tvůj druhý, ladí nám spolu každý tón, nerušíme svoje kruhy přeladils mě, jak zvonař zvon.

8.5.2016 v 11:55 | Karma: 9,97 | Přečteno: 303x | Diskuse| Osobní

Mirka Součková

S tebou

Stebou je i mlha, něžná vata, s tebou čas, jak mladý koník chvátá, s tebou i listí na podzim je krásné, i noc, ve které pro nás slunce zhasne.

8.5.2016 v 10:45 | Karma: 10,16 | Přečteno: 215x | Diskuse| Osobní

Mirka Součková

Drž mě a nepouštěj

Jsem snad všechno, co jsi nepotkal jsem srdce co tě bolí, jsem to málo, co jsi nečekal a ve tvých očích solí.

15.9.2015 v 10:50 | Karma: 9,83 | Přečteno: 379x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Policisté v Praze vytáhli z Vltavy utonulého muže, může to být pohřešovaný Brit

6. května 2024  8:30

Policisté v neděli vpodvečer vytáhli z Vltavy v centru Prahy tělo utonulého muže. Kriminalisté...

Začátek týdne bude oblačný s přeháňkami. Slunce se vrátí ve středu

6. května 2024  6:23,  aktualizováno  7:37

Zataženo až oblačno vydrží na většině míst v Česku až do poloviny týdne. Česku se nevyhne ani déšť,...

Trump zkritizoval Bidenovu vládu. Vede gestapáckou administrativu, prohlásil

6. května 2024  7:23

Americký exprezident Donald Trump prohlásil, že administrativa Joea Bidena používá podobné taktiky...

Izraelská armáda se připravuje na ofenzivu, evakuuje část Rafáhu, píší média

6. května 2024  6:50,  aktualizováno  7:21

Aktualizujeme Izraelská armáda v pondělí ráno zahájila evakuaci části Rafáhu na jihu Pásma Gazy před dlouho...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 161
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1039x
Jsem holka, jsem dcera a jsem máma.
Někdy i neřízená střela,
umím se chovat jako dáma,
vím,co se sluší a co bych měla.
Však duše má je nespoutaná
od dětství plná emocí,
a nikdy nebyla jsem vdaná.
Však než-li plakat po nocích,
píšu si verše na ubrousku.
Jsem z kraje pěkných písniček,
poskládám bolest z malých kousků
do písmenek či notiček.
Znám hodně starých lidí,
co umějí být laskaví
co do duše ti vidí
a poznají,že churaví.
A umějí ji pohladit,
tak taková,bych chtěla být.