Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Budu volit srdcem

Dnešní den je výjimečný.. Mám podobné pocity, jako kdysi na vysoké škole před zkouškou. Půjdu poprvé volit našeho prezidenta.Sbírala jsem spoustu informací, účastnila se podpisové akce, dívala se na televizní debaty i pochybovala o spoustě věcí.O jedné však nepochybuji. O tom, že volit půjdu!

Vidím okolo sebe spoustu rozladěných lidí, hysterii v médiích, debaty na sociálních sítích a nestačím se divit, co všechno se probírá. Občas se i bavím. Už od začátku se mi počet kandidátů zdál zbytečně vysoký, abych posléze zjistila, že svým způsobem není z koho vybírat. Mají pravdu ti zkušení, co říkají, že budoucí prezident má být především osobnost, která nás reprezentuje, je na úrovni, umí jazyky, má kulturní a politický přehled, vzdělání, nadhled, dobré srdce a především laskavou povahu. Prostě jedním slovem - osobnost.
A souhlasím s těmi, kteří tvrdí, že mezi kandidáty není nikdo takto jednoznačný, co by splňoval zcela všechny tyto atributy. Po některých debatách i mě zklamali někteří, o kterých jsem původně uvažovala, ale ani ve snu mě nenapadlo prohlásit to, co jsem jen během dnešního dne četla, nebo slyšela několikrát - "nepůjdu volit, nemá to smysl"..
Někdy mi taky přijde, že 24 let po naší sametové, přešlapujeme na místě. Ba dokonce mám někdy pocit, jako bychom za ni stále platili daň v podobě - penězi, kariérou a honbou za úspěchem pošramocených mezilidských vztahů a nemocné společnosti, která snad už i přešla do fáze chronické nemoci. 
Ale přitom všem opět věřím, že si to většina lidí začíná uvědomovat. Jakoby zároveň s bezmocí, že se spoustou věcí, okolo nás nemůžeme nic dělat, přicházelo i poznání, že jediné, co můžeme - je začít u sebe.
U svých vztahů, rodiny, přístupu k lidem, zvířatům, přírodě i k vlastnímu životu. Věřím, že můžeme věci okolo sebe změnit i zdánlivými maličkostmi, natož pak tím, že půjdeme volit.
Vzpomínám si dobře na dobu, kdy jsme volit museli. Ale paradoxně o žádnou volbu nešlo, nebylo mezi kým volit. Jen se vhozením lístku schvaloval někdo předem určený - byla to jedna z nejsměšnější a nejnesmyslnějších záležitostí tehdejšího systému.
Rádi zapomínáme. Místo, aby nás naplňoval štěstím, už jen ten fakt, že můžeme volit mezi devíti kandidáty, brbláme, že není koho volit. Jsem přesvědčena, že je. I kdyby důvodem mělo být jen to, nedat šanci těm, které si na místě našeho prezidenta, nedovedeme představit, nebo alibistický pocit - udělal(a) jsem, co bylo v mých silách.. 
Kdysi dávno se mi ani nesnilo, že jednou budu se svým synem (který se svého, s čerstvou plnoletostí nabytého volebního práva, nemíní vzdát), debatovat o tom, jakého zvolit prezidenta.
Navíc, jde přece hlavně o budoucnost našich dětí. Ptám se i mladších synů, na jejich názor - protože děti, jsou-li postaveny před důležitá rozhodnutí, nakonec většinou volí srdcem. Zkuste udělat totéž, pokud nevíte. Pro ně, ale i pro sebe. 
A pokud jste rezignovali a máte pocit, že jít k volbám nemá smysl, zkuste to ještě přehodnotit.
Nedávejte šanci těm, které by jste jako prezidenta České republiky opravdu, ale opravdu vidět nechtěli. 
Já začnu u sebe.
Půjdu!
A budu volit srdcem... 

Autor: Mirka Součková | pátek 11.1.2013 14:44 | karma článku: 13,26 | přečteno: 1030x
  • Další články autora

Mirka Součková

Rozhodnutí vladaře (nad svým životem)

Když odchází síly, nechce se už být, nechtěl jsem přežívat, jen naplno žít. Zářit a milovat a naplno hrát, cítit a pracovat - dělat, co mám rád.

24.9.2017 v 21:55 | Karma: 18,86 | Přečteno: 900x | Diskuse| Ona

Mirka Součková

Klíče v kanálu

Vzteky hryžu ret a brečím tu u Kryla Už není cesty zpět? Není kam bych ukryla, své strachy o naši zem. Co necháme tu dětem?

3.5.2017 v 0:30 | Karma: 14,52 | Přečteno: 577x | Diskuse| Ekonomika

Mirka Součková

Ladíme k sobě

Jsi můj hlas a já tvůj druhý, ladí nám spolu každý tón, nerušíme svoje kruhy přeladils mě, jak zvonař zvon.

8.5.2016 v 11:55 | Karma: 9,97 | Přečteno: 303x | Diskuse| Osobní

Mirka Součková

S tebou

Stebou je i mlha, něžná vata, s tebou čas, jak mladý koník chvátá, s tebou i listí na podzim je krásné, i noc, ve které pro nás slunce zhasne.

8.5.2016 v 10:45 | Karma: 10,16 | Přečteno: 215x | Diskuse| Osobní

Mirka Součková

Drž mě a nepouštěj

Jsem snad všechno, co jsi nepotkal jsem srdce co tě bolí, jsem to málo, co jsi nečekal a ve tvých očích solí.

15.9.2015 v 10:50 | Karma: 9,83 | Přečteno: 379x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Steinmeier si v Praze může zlepšit reputaci. Poškodil mu ji döner v Turecku

29. dubna 2024  16:05

Pondělní dvoudenní návštěva Česka s fotkami od Vltavy je pro německého prezidenta Franka-Waltera...

Člověk v tísni poprvé sbírá peníze na Palestince. Hamásu nepůjdou, slibuje

29. dubna 2024  15:35

Největší a nejznámější česká humanitární organizace se odhodlala k bezprecedentnímu kroku. Poprvé...

Exprezident Klaus nepovažuje dvacet let Česka v EU za úspěšné období

29. dubna 2024  11:35,  aktualizováno  15:30

Exprezident Václav Klaus vystoupil silně kriticky ke dvacátému výročí vstupu České republiky do...

OBRAZEM: Dvě různá řešení příkladu s cukrovím. Řešte hlavolamy přijímaček

29. dubna 2024  15:28

Na vyhodnocení jednotné přijímací zkoušky budou uchazeči o střední školy a víceletá gymnázia čekat...

  • Počet článků 161
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1039x
Jsem holka, jsem dcera a jsem máma.
Někdy i neřízená střela,
umím se chovat jako dáma,
vím,co se sluší a co bych měla.
Však duše má je nespoutaná
od dětství plná emocí,
a nikdy nebyla jsem vdaná.
Však než-li plakat po nocích,
píšu si verše na ubrousku.
Jsem z kraje pěkných písniček,
poskládám bolest z malých kousků
do písmenek či notiček.
Znám hodně starých lidí,
co umějí být laskaví
co do duše ti vidí
a poznají,že churaví.
A umějí ji pohladit,
tak taková,bych chtěla být.