Osobní

Mirka Součková

Milovaná mámo!

Ve chvílích samoty, nebo po telefonátu s tebou, mám vždycky chuť ti napsat vyznání.. Jako jsem to občas dělala, když jsem byla malá. Kdy víc se to hodí, než v předvečer dne mého narození? 

6.5.2014 v 23:30 | Karma článku: 14.57 | Přečteno: 521 | Diskuse

Mirka Součková

Někdy je dobré si vyrazit do hor

Po delší přestávce se mi poštěstilo vyrazit do hor. A když říkám do hor, nemyslím tím, jen nějaké kopečky, nebo větší kopce. Už jen to slovo - HORA - vzbuzuje úctu.. Nevěděla jsem tentokrát, co mě tam čeká, ale těšila jsem se, že si odpočinu a naberu sílu. Obojí se mi povedlo, netušila jsem však, že se mi podaří pochopit sebe a svoji duši - i díky těm majestátním horám.. Už jen při výjezdu autem po klikatých silničkách, s velkým převýšením, se člověku znovu tajil dech a lehce se ozýval žaludek.. Stačilo to ovšem k tomu, abych si uvědomila, jak málo jsem v pohodě. Jak na mě doléhá stres z každodenního shonu, jak málo je pohody a klidu v mé vlastní rozhárané duši - a jak málo za to mohou ostatní. Už při příjezdu se mi vrátily všechny pocity, které jsem v Alpách vždycky zažívala. Ty hory tady stály dávno před námi a ještě dlouho, předlouho po nás budou.. I nebe ve dne tu má jinou barvu, takovou nasycenou, modrou, a v noci jsou hvězdy mnohem blíž. Ticho je tu nejtišší a člověk sám sobě nejblíž...

24.2.2013 v 7:24 | Karma článku: 11.62 | Přečteno: 472 | Diskuse

Mirka Součková

Medování

Neděle voněla létem, sluncem a - dětstvím...Plná bolesti a strachů přijíždím vždycky do rodného kraje, setřást ze sebe tyhle zbytečné přívažky, co sebou většinou táhneme, aniž bychom sami chtěli..Tady, to jde neuvěřitelně rychle. Zeleň uklidňující oči v třepotavém šumění stromů, prolínajícím se se zpěvem ptáků, přerušovaným zběsile vrzajícím cvrčkem... Vyhřátá zem vyzývá k ulehnutí do trávy. Vyběhnu na kopec, na kterém "bydlí tátovy včely", a poslouchám jejich uklidňující, přesto jakoby vzrušený bzukot. Je jarní snůška..

28.6.2012 v 7:27 | Karma článku: 26.01 | Přečteno: 2699 | Diskuse

Mirka Součková

To nevymyslíš!

Letošní vánoční svátky i Silvestra jsem pojala velmi klidně a pohodově. Dokonce jsem se nechala inspirovat sympatickým názorem na vánoční úklid. Vykašlat se na vánoční smejčení a jen tak zlehka si uklidit a vyzdobit byt. Odpustit si takzvaný velký předvánoční úklid mi nedělalo žádný problém. Po docela vyčerpávajícím roce jsem, s radostí a zcela odevzdaně, věnovala veškeré volno odpočinku. Kromě vycházky na náměstí Svobody, kam jsme šli na svařáček a horkou medovinu, jsem s dětmi lenošila u pohádek a her. A jak jinak, cpala se cukrovím a - spala. A spala a cpala se cukrovím. A maminčinou vánočkou. Namazanou medem od tátových včel..

3.1.2012 v 18:28 | Karma článku: 16.55 | Přečteno: 1303 | Diskuse

Mirka Součková

Nebudu slavit...

Končí rok.. Další na růženci života - hladím v ruce další korálek a nebojím se ho pustit. Pustím s ním všechny bolesti, které přinesl a připomenu si všechny hezké chvíle. Jen v pocitu. Nebudu vzpomínat, nebudu bilancovat.

31.12.2011 v 8:34 | Karma článku: 15.35 | Přečteno: 838 | Diskuse

Mirka Součková

Vánoční blog: Potkala jsem anděla - aneb zázrak vánoční

Myslela jsem, že zcela smířená s Vánocemi, se už k vánočnímu tématu ve svém blogu, vracet nebudu. Moje sváteční nálada totiž stále trvá a myslela jsem si, že z mého předvánočního klidu a rozjímání by mě mohla vytrhnout jen nějaká nežádoucí katastrofa, kterou raději ani nepřipouštím.

16.12.2011 v 7:07 | Karma článku: 22.17 | Přečteno: 1175 | Diskuse

Mirka Součková

Vánoční blog: O Vánocích - smířená...

Sedím na sedačce, zabalená v plédu, dřevo v krbu praská, popíjím svařené víno a vnímám vůni pečících se vanilkových rohlíčků.. Ne, že bych neměla nic jiného na práci, je jí tady dost, ale dobře vím, že mi neuteče.Sedím a přemýšlím, koukám do světla svíčky a jsem spokojená, že jsem se letos, přestala bát vánoc.

15.12.2011 v 7:07 | Karma článku: 18.53 | Přečteno: 1102 | Diskuse

Mirka Součková

Jeden jediný den

Dostala jsem Knihu vděčnosti.. Popsáno je v ní jen sedm prvních stran.. Ve zbytku jsou prázdné linky, jako v deníku.. Mám tam každý večer napsat, za co jsem ten den vděčná. Zkusila jsem to. Byla jsem až překvapená kolik krásných důvodů k vděčnosti mám - za jediný den.

9.12.2011 v 2:42 | Karma článku: 15.57 | Přečteno: 754 | Diskuse

Mirka Součková

Chtěla bych s Petrem Panem do Londýna...

Prázdniny mají na kahánku, za chvíli bude ve vzduchu cítit podzimní listí.. Rychlost, s jakou čas odmával taktovkou symfonii léta, mi až nahání husí kůži.. A při pohledu na mé děti, je ten pocit intenzivnější. Pořád je vidím svýma očima, že ani nevnímám, jak rychle rostou. Koukají na Hooka.. Film, o již dospělém Petru Panovi.

31.8.2011 v 8:07 | Karma článku: 10.59 | Přečteno: 707 | Diskuse

Mirka Součková

Zatmění

16.6. 2011Tak jsem dnes na kole honila měsíc.. Tedy jen jeho obrys.. Ale hoňte něco, co není vidět! Natož, když jsou mraky!

22.8.2011 v 21:45 | Karma článku: 5.64 | Přečteno: 625 | Diskuse

Mirka Součková

Chtěla jsem dobrodružnou dovolenou,aneb,jak jsem nezabila své děti

Prší... Stěrače monotónně kmitrají sem a tam a já mžourám do tmy - unavená dlouhou cestou, na které mě,(jako poslední dobou i v mém životě nemá, kdo vystřídat..)Přemýšlím, jestli jsem přece jen nepřecenila své síly, v touze - udělat dětem dobrodružnou a hlavně nezapomenutelnou dovolenou. Myslím na to, proč mě vlastně napadly ty revoltující myšlenky, dát vale válení se na hotelu, a proč vlastně jsem zavrhla cestu letadlem kamkoliv za teplem, které tady - u Jadranu (!) momentálně taky není..

21.8.2011 v 23:25 | Karma článku: 30.08 | Přečteno: 5062 | Diskuse

Mirka Součková

Miluji

Teď už si nezoufám. Miluji život sám - měkoučké tlapky koček a čerstvou vůni miminek, krásu sněhových vloček, i bolest dávných vzpomínek, křehkost našeho bytí, sílu duší, co svítí. Oddanost psích očí, listí v povětří, jak hlava se točí, když jaro zavětřím.

18.5.2011 v 0:35 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Mirka Součková

Jsem feministka?

Moje přítelkyně z fcb napsala docela vtipný článek,kterým mě vyprovokovala přemýšlet, proč téma feminsmus případně téma muži versus ženy, je stále tak žhavé. Vzpomněla jsem si na svoji babičku.. Pod šátkem, uvázaným na uzel pod bradou, se skrývala spousta svobodomyslných myšlenek a snů - pochopila jsem to bohužel až, když jsem vyrostla a měla jsem své vlastní touhy a sny..

15.5.2011 v 1:11 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 39 | Diskuse

Mirka Součková

Někde mám bratra a mám ho ráda..

Když jsem byla malinká, brala jsem jako samozřejmost, že jsem jediné dítě mých obou rodičů - přestože jsem měla sestru i bratra. Byli z předchozích manželství mé mámy a táty. Se sestrou jsem vyrůstala a možná trochu netaktně jsem se dožadovala toho, že chci mít taky dva tatínky a bratra (ze strany otce), jako moje sestra. Protože její pokrevní táta byl docela zábavnej a můj otec nás obě miloval.

27.7.2010 v 0:05 | Karma článku: 39.54 | Přečteno: 7744 | Diskuse
Počet článků 161 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1039
Jsem holka, jsem dcera a jsem máma. Někdy i neřízená střela, umím se chovat jako dáma, vím,co se sluší a co bych měla. Však duše má je nespoutaná od dětství plná emocí, a nikdy nebyla jsem vdaná. Však než-li plakat po nocích, píšu si verše na ubrousku. Jsem z kraje pěkných písniček, poskládám bolest z malých kousků do písmenek či notiček. Znám hodně starých lidí, co umějí být laskaví co do duše ti vidí a poznají,že churaví. A umějí ji pohladit, tak taková,bych chtěla být.